Onze aanpak

Wij werken met drie bouwstenen: strategie & concept, creatie & realisatie, exploitatie & optimalisatie. Wij geloven dat wanneer een project is opgebouwd met deze drie bouwstenen er een dergelijk structuur is waarvan jouw merk, product of dienst optimaal kan profiteren.

Kennismaken met ons

Het kan zijn dat jij één of meerdere van deze bouwstenen zelf al op orde hebt. In dat geval vullen wij jou graag aan zodat de structuur compleet is. Wanneer de drie bouwstenen zorgvuldig geïntegreerd zijn, heb jij een campagne die effect creëert! 

Strategie & concept

Binnen strategie & concept bepalen we de basis, het fundament waarop wij bouwen. Aan de hand van de doelgroep en doelstellingen bepalen we de aanpak. Dit resulteert in een marketingplan, waarin de crossmediale mediamix en mediaplanning is opgenomen.

Creatie & realisatie

Wanneer er een dergelijk fundament is gelegd, kan er worden gebouwd. Met de bouwstenen creatie & realisatie werken we het creatieve concept uit. Dit creatieve concept is de motor waarmee we jouw merk, product of dienst in de markt zetten. Wij zijn een fullservicebureau; wij maken, regelen en coördineren alles.

Exploitatie & optimalisatie

De derde en laatste bouwsteen is exploitatie & optimalisatie. Hiermee zetten we de puntjes op de i en creëren we effect. Met een goed concept en de juiste media alleen ben je er namelijk nog niet. Succes draait om het blijven bewaken en optimaliseren. Dit doen wij graag voor jou, zodat het maximale effect wordt gecreëerd.

 

Graag een

Jij wil toch ook beter zichtbaar zijn voor je doelgroep en meer contactaanvragen ontvangen? Precies weten waar jouw doelgroep zich bevindt? Of ben je op zoek naar de juiste kanalen en middelen om hen te bereiken? Jij bent dus op zoek naar een marketingbureau als ipsis dat jou helpt bij al deze vragen. Met een volledige marketingplanning werken wij jouw online marketing en offline marketing uit. Op zoek naar marketingondersteuning? Onze marketeers vormen echt een verlengstuk van je onderneming.

Onze aanpak voor jouw marketing in 5 stappen:

 

Intake huidige marketing

Tijdens een uitgebreide persoonlijke intake brengen wij je huidige situatie in kaart. Aan de hand van een intakeformulier komen alle onderdelen aan bod. Jij praat onder meer over je onderneming. Ook jouw doelgroep, branche en huidige marketingmiddelen komen aan bod.

Definiëren doelgroep en doelstellingen

Bij de inzet van marketing draait alles om het definiëren van de juiste doelgroep. Weet voor wie jouw product het meest waardevol is. Waar vindt je deze doelgroep? Ontdek of de doelgroep inziet dat ze van jouw product of dienst profiteert. Pas als dit duidelijk is kan je je product of dienst succesvol verkopen.

Je doelstellingen vormen de basis voor je marketingactiviteiten. Doelstellingen formuleren is niet altijd even makkelijk. Maar, duidelijke doelstellingen leiden tot het uitwerken van acties en meetbare resultaten.

Opstellen marketingstrategie

We weten nu voldoende over je onderneming en de markt waarin jij je bevindt. In de marketingstrategie werken we dit verder uit. We zoeken naar de voorbeeldpersonen binnen je doelgroep om zo jouw doelgroep persoonlijk aan te kunnen spreken.

Daarnaast brengen we je concurrenten in kaart. We werken je communicatieboodschap uit en leggen de doelstellingen vast. In het advies zet de marketeer van ipsis de in te zetten online marketingmiddelen en/of offline marketingmiddelen uiteen.

Uitvoering marketingwerkzaamheden

Je kan kiezen voor een adviserende en uitvoerende rol vanuit ipsis. Op basis van het advies bepalen wij samen met jou hoe wij een optimale bijdrage kunnen leveren aan het behalen van je doelstellingen.

Analyse en evaluatie

Wij streven naar transparantie in onze werkzaamheden door het maken van nauwkeurige tussentijdse analyses. Bij de online marketing maken we veelal gebruik van diverse webanalyse tools als Google Analytics, Snoobi Analytics en Cuutio.

Deze tools geven onder meer duidelijkheid over de veranderingen in jouw organische vindbaarheid en het gedrag van je websitebezoekers. Wij analyseren op regelmatige basis de resultaten en sturen zo voortdurend bij in de uitvoering van jouw online marketing en offline marketing.

Uw marketingaanpak

De positie die jouw bedrijf nu inneemt vormt de basis van waaruit je kan bepalen waar je wilt staan na een jaar, of misschien zelfs wel na vijf jaar. Het is heel belangrijk om te bepalen wat jouw doel voor de komende jaren is en welke doelstellingen jij daaraan hangt. ipsis helpt jou graag bij het opstellen van een juiste marketingstrategie. Wij zijn een klein reclamebureau en hebben hierdoor persoonlijk contact met onze klanten. Lees meer over de ervaringen van onze klanten of neem direct contact op met een van onze marketeers voor meer informatie.

Deel de liefde:

Heeft u vragen?