Veld Orthopedische Schoentechniek is een orthopedisch specialist in de kop van Noord-Holland. Het aanbod varieert van steunzolen of lichte schoenaanpassingen tot een compleet op maat gemaakte schoen. Ook de sporter kan terecht bij Veld voor stabiele sportinlays. Het bedrijf groeit en met de opening van een nieuwe locatie op komst, moest er een goede campagne worden opgezet. ipsis ontwikkelde een creatief concept en een uitbreiding van de website voor Veld. 

Onze oplossingen

Veld is een groeiend bedrijf en heeft naast de locatie in Hoorn, ook een vestiging in Alkmaar geopend. Om de opening groots neer te zetten is een goed opgezette campagne van belang. Bij veranderingen in een organisatie, hoort ook een frisse website. Samen met de klant hebben wij gekeken naar een creatief concept om te gebruiken als leidraad voor de campagne. De eerste stappen hierbij waren het ontwikkelen van een beeldmerk bij het logo, het bedenken van een sterke slogan en het uitkiezen van sterk beeld voor op de website en de andere uitingen.

EEN CREATIEF CONCEPT

Bij het neerzetten van een verfrissende en sportieve website was er een creatief concept nodig. Wij zijn samen met de klant gaan kijken naar een terugkerend beeldmerk voor op de website en alle reclame-uitingen. Na diverse brainstormsessies hebben wij in samenwerking met Veld een beeldmerk ontwikkeld. Naast een taartpunt om diensten mee aan te duiden is het tegelijkertijd ook een ‘V’ gericht op de naam Veld.

Vervolgens hebben wij gekeken naar een overzichtelijkere indeling voor de website. Onder de beeldmerken, gecategoriseerd in kleuren, zijn de doelgroepen van Veld gehangen. Zo kan iedere bezoeker op de website doorklikken op een specifieke pagina waar alleen de diensten worden aangeboden die voor deze doelgroep van belang zijn. Een voorbeeld hiervan is de ‘Sporters pagina’. Per doelgroep hebben wij een andere slogan bedacht, zodat de juiste doelgroep aangesproken wordt.

WEBSITE MET GOOGLE MAPS

Voor de website van Veld hebben wij gezorgd voor een overzichtelijke pagina waarin de vestigingen en spreekuren in ziekenhuizen van elkaar gescheiden worden. Door op het beeldmerkje te klikken, wordt de desbetreffende vestiging of spreekuurlocatie geopend. Elke detailpagina bevat een tekst over de locatie, wat zorgt voor een goede vindbaarheid op Google.

Bekijk hier het eindresultaat van de website.

OFFLINE CAMPAGNE

Om de nieuwe vestiging goed op de kaart te zetten hebben wij naast online kanalen ook offline middelen ingezet. Met de focus op een nieuw gebied (regio Alkmaar) is er ingespeeld op het bekendmaken van de nieuwe vestiging. De advertenties hebben wij door onze grafische vormgevers laten ontwerpen en ontwikkelen. Deze advertenties zijn onder andere geplaatst in het Noord-Hollands Dagblad en diverse zondagskranten.

BELETTERING EN FOTOWANDEN IN HET NIEUWE PAND

Om het creatieve concept goed door te voeren, hebben wij de slogan en het gekozen beeld terug laten komen in de nieuwe vestiging van Veld. De grote beelden zijn te vinden achter de balie en bij de entree. Ook de binnenwand is voorzien van de terugkerende slogan ‘Jouw voeten, ons aandachtsveld.’ Het ontwerpen, bestellen en plaatsen van de belettering en fotowanden is volledig door ons verzorgd. Dankzij de samenwerking die wij met drukkers hebben, kunnen wij snel schakelen.

Wil jij ook een geheel verzorgde campagne gericht op de juiste doelen? Neem contact met ons op via het contactformulier.  

Nina Chrispijn Nina Chrispijn
Marketeer / sales
Nina Chrispijn

Ik wil mensen inspireren met mijn passie voor vormgeving en schrijven. Met een commerciële kijk op een project zorg ik dat onze klanten optimale resultaten behalen.

Meer over Nina

Niels Laan Niels Laan
Visueel designer
Niels Laan

Ik ben al ruim 5 jaar hoofd visueel design en daarnaast ben ik ook lid van het MT bij ipsis. Mijn specialisme ligt bij het ontwerp van websites en apps. Ik houd me vooral bezig met de grotere projecten, maar voor kleine projecten draai ik ook zeker mijn hand niet om. Een leuk plaatje maken is voor mij niet voldoende. Mijn ontwerpen zijn goed doordacht en leveren resultaten op. Ik vind het leuk om met de klant mee te denken en deze te betrekken in het ontwerpproces!

Rixt Zijlstra Rixt Zijlstra
Grafisch vormgever
Rixt Zijlstra

Grafisch vormgeven is een bijzonder vak. Het geeft altijd weer een kick als je één van je ontwerpen terugziet en supertrots bent op het resultaat. Hoe klein of groot een communicatiemiddel ook is, het ontwerp moet zeggen: ‘Dit is ons bedrijf en hier staan wij voor’. Deze uitdaging ga ik graag samen met jou aan. Wat kan ik voor je doen?

Elsa Pater Elsa Pater
Contentmarketeer
Elsa Pater

Het leukste zijn de overlegmomenten met onze klanten. Het bespreken van doelen, middelen en resultaten.