Jumbowood is gespecialiseerd in buitenverblijven, zoals veranda’s en kapschuren. Zij zijn gevestigd in Grootebroek en kenmerken zich door het uitgebreide aanbod, maar bovenal door kwaliteit en vakmanschap. In de showtuin staan diverse modellen kant en klaar opgesteld, maar als je zelf iets anders ingedachte hebt, dan kan dat bijna altijd op maat gemaakt worden. Voor dit jaar was het doel nog meer klanten aan te trekken, door de online zichtbaarheid en vindbaarheid te vergroten.

Betere vindbaarheid

Voor het optimaliseren van de vindbaarheid zijn we de content op de website van Jumbowood aan het optimaliseren. SEO is een uitgebreid en doorlopend proces. Door dit structureel aan te pakken verbeteren we beetje bij beetje de organische vindbaarheid van Jumbowood in de zoekmachines. SEO en SEA gaan hand in hand met elkaar. Daarom hebben we ook een SEA campagne ingericht en opgezet. Zodat Jumbowood op de juiste zoekwoorden met een advertentie goed zichtbaar is in Google. Met een gemiddelde CTR van 4,39% draaien de campagnes goed. 

Adverteren op Facebook

Ondanks dat Jumbowood een begrip is in de regio, zijn er nog veel mensen die het bedrijf niet kennen. Om die reden zijn we gestart met een branding campagne om de naamsbekendheid te vergroten. De ervaring leert hoe beter je de campagne opbouwt, hoe beter het resultaat in de traffic en sales fase. In fase 1 bereikten we met een klein budget bijna 70.000 unieke personen en bezochten bijna 1.000 mensen de website. Een prettige bijkomstigheid, want er was geen call-to-action omdat het doel uitsluitend het verhogen van de naamsbekendheid was. 

In fase 2 ging we wat verder de diepte in. De USP’s van Jumbowood werden onder de aandacht gebracht en potentiele klanten konden een gratis catalogus aanvragen. Met een CTR van 3,93% was het succes groot. Van het aantal geïnteresseerden dat de landingspagina opende, bestelde 15% daadwerkelijk een catalogus! 

Door te testen met verschillende doelgroepen en advertenties, konden we de campagnes steeds verder optimaliseren en steeg het resultaat per campagne 

In fase 3 moesten we even schakelen vanwege het coronavirus. Deze campagne moest een grote toestroom aan klanten opleveren tijdens de paasdagen, maar dit kon uiteraard niet doorgaan. Wel konden mensen op afspraak de showtuin bezoeken. Dit werd het doel van campagne 3. Dit resulteerde in een CTR van 4,49%! Er werd zoveel gebeld, dat we mensen moesten verzoeken te mailen. De weekenden zitten standaard volgeboekt. Uiteraard speelt de rol van corona daar ook in mee, maar we kunnen spreken van een zeer succesvolle campagne! 

Pinterest

Steeds meer mensen oriënteren zich op Pinterest als het gaat om koken, wonen en tuinieren. Sta je als bedrijf met jouw product, merk of dienst op iemand zijn digitale moodboard, dan is de kans groot dat er bij jou gekocht wordt. Hierdoor speelt Pinterest ook een belangrijke rol in het genereren van traffic naar de website. Op dit moment zijn we gestart met het plaatsen van het assortiment. Waar wij tegenaan liepen, was het beschikbare beeld. Op Pinterest moeten beelden staand geplaatst worden. Door de beelden in de huisstijl van de website te plaatsen, konden wij toch mooie borden maken. De volgende stap is het toevoegen van inspiratieborden. Daarnaast kan er ook geadverteerd worden. 

Na een succesvolle start, zal je de komende weken nog veel van Jumbowood voorbij zien komen! Wil je ook een succesvolle online campagne? Onze marketeers helpen je graag. Neem voor persoonlijk advies contact met ons op.

Gebruikte oplossing

Yvonne Luken Yvonne Luken
Accountmanager
Yvonne Luken

Als accountmanager bij ipsis is de kans groot dat ik jouw eerste aanspreekpunt ben. Ik kom graag bij jou langs om alle mogelijkheden te bespreken, maar ook via een videocall kunnen we jouw wensen in kaart brengen. Ik krijg er energie van om mee te denken in de mogelijkheden die er zijn en dat we samen met ons team mooie resultaten behalen voor onze klanten. Mijn dag is geslaagd als ik onze (potentiële) klanten goed op weg heb kunnen helpen.

Wil je meer weten over wat wij te bieden hebben, dan plan ik graag een afspraak met je in!

Marije Bregman Marije Bregman
Marketeer
Marije Bregman

Al van jongs af aan ben ik gek op schrijven. Dat is in de loop der jaren alleen nog maar meer geworden. Ik vind het dan ook heerlijk dat ik mij als contentmarketeer iedere dag bezig mag houden met het creëren van content voor onze klanten.

Meer over Marije

0229272700