Oprichter Jaap Sanders is in 1989 gestart met fondswerving. In 1994 zijn de activiteiten ondergebracht in het huidige, onafhankelijke bureau. De kern vormt een zeer uitgebreide database met stichtingen, fondsen en overheden die geld ter beschikking willen stellen voor nationale en internationale doelen.
Sanders: "Toen wij onze vraag stelden aan ipsis, werden we geadviseerd om de website te vernieuwen maar ook het logo en de huisstijl op te frissen en te moderniseren.”
Conversiegericht
Een goed werkende en duidelijke website zijn belangrijke elementen om de conversie te verhogen. Als bezoekers op de website terecht komen, is het belangrijk dat het gelijk duidelijk is hoe deze bezoekers bijvoorbeeld een aanvraag kunnen doen.
“De belangrijkste wens voor de website en de nieuwe huisstijl was dat deze goed aan zouden sluiten bij wat wij uit willen stralen. Ze moesten de eenvoud en de focus handhaven. Het ziet er allemaal keurig uit, we hebben hier dan ook positieve reacties op gehad”, aldus Sanders.
Internetoptimalisatie
Sanders vervolgt: “We willen gevonden worden, dat was ons belangrijkste einddoel. Het effect van de internetoptimalisatie is zeer zeker al duidelijk te merken. We hebben veel meer aanvragen mogen ontvangen. De aanvragen zijn ook echt gericht en dat is precies wat wij voor ogen hadden.
Naast onze hoge posities in de Google zoekresultaten (SEO), zijn wij ook te vinden via Google AdWords (SEA). Bezoekers komen onder meer bij ons terecht via Google, startpagina’s en natuurlijk mond-tot-mond reclame.”