Voor woningcorporaties wordt het steeds belangrijker om de eigen koopwoningen meer onder de aandacht te brengen. Hoe brengt u het onder aandacht, of specifieker, hoe stimuleert u de verkoop via internet?

Onze oplossingen

Online adverteren succesvol

ipsis is begin 2011 voor Woonstichting De Key uit Amsterdam een online marketingcampagne gestart. Via Google AdWords wordt in Amsterdam en omgeving geadverteerd met koopwoningen.

"Het begon voor ons als proef. We wilden graag zien of adverteren effect had op het verkeer naar de website," vertelt Daniëlle Pijpers. "Na een maand konden we al een positief effect zien." Inmiddels loopt de campagne al tien maanden. In die tijd is de campagne steeds verder verbeterd. Thomas de Wit, binnen ipsis verantwoordelijk voor online marketing, is enthousiast. "Ik zie zelden zo'n mooie stijgende lijn. In eerste instantie was ik wat sceptisch. De huizenmarkt heeft tenslotte te maken met veel concurrentie. Maar de campagne voor De Key is een succes."

Kosten beperken

Een van de bevinden uit deze campagne is dat de zoekers op internet meer op combinaties met ‘huis' zoeken dan met ‘woning'. In de schrijftaal is het gebruik van ‘woning' normaal. Terwijl in de spreektaal bijvoorbeeld ‘huis kopen' gebruikt wordt. Door dit toe te passen, kan de juiste doelgroep worden bereikt. De kosten van de campagne worden beperkt doordat dure trefwoorden zoals ‘amsterdam' niet zijn toegevoegd. Dit kan omdat de campagne alleen wordt vertoond in de regio Amsterdam. Zo specifiek mogelijke trefwoorden beperken de kosten.

De Key

Woonstichting De Key is een Amsterdamse woningcorporatie. De Key bezit ruim 37.000 verhuureenheden. Daartoe behoren sociale en vrije sector huurwoningen, studentenwoningen, panden voor woongroepen, ateliers, winkels en andere bedrijfsruimtes, garageboxen en parkeergarages. Ook verkoopt De Key woningen uit bestaande bouw en nieuwbouw, evenals parkeerplaatsen en bedrijfsruimtes.